Tiszaborkút – Kis Szecsőly – Petrosz csúcs – Kőrösmező

Közel 600 méter szintemelkedés 10 km-en és 1400 méter szintcsökkenés 15 km-en.

Túránk Kőrösmezőről indul bérelt járművel. Tiszaborkút nevezetű településen a 33 ásványvízforrás egyikénél vasas ásványvízkóstolásra állunk meg egy rövid időre. Forrásvizet gyűjthetünk az útra is, kiváló szomjoltó!

Mivel természetvédelmi területre megyünk a Csornahora hegységben, ezért csak belépődíj befizetése után tudunk tovább menni.

A hegy lábánál egy gyönyörű ősbükkösben vezet utunk, amit fenyves vált fel. Egyre inkább kinyílik a táj és rálátunk a Csornahora hegység vonulataira. Autóval a Tiszaborkút fölé emelkedő kb. 1450 m.-en lévő Mencsul - gyephavasig utazunk, innen gyalogtúrázva folytatjuk.  Az autó nem vár itt ránk, hiszen nem erre térünk vissza!

Kezdetben csak kisebb emelkedőkkel haladunk, amit néha meredekebb szakaszok tarkítanak. Az 1727 méteres Nagy Szecsőly mellett haladunk tovább a Petrosz, vagyis magyarul a Kőhavas csúcsa felé. A csúcsig 3-3,5 órás menetidőt kell számítanunk. Kipihenve fáradalmainkat Kőrösmező felé vesszük utunkat. Innen még 15 km-es táv van előttünk, de innen már folyamatosan ereszkedünk, néha gyephavasokon, néha pedig erdei ösvényeken. Nincsenek térdet próbáló meredek szakaszok! A 950 méteren található Lapos-gyephavasnál már Kőrösmező fölött vagyunk. Az itteni utolsó pihenőnk után leereszkedünk Kőrösmező központjába.